Projektledare för Re:Do

Befattning

Projektledare för Re:Do

Omfattning

Heltid

Ort

Flexibel i Västernorrland

Sista ansökan

Intervjuer sker löpande

Är du redo att vara med och driva förändring för den kulturella och kreativa branschen i Västernorrland?

Vill du vara med och bygga framtidens näringsliv genom kreativitet, kultur och hållbar utveckling? Trivs du i en dynamisk miljö där du får skapa struktur, hålla ihop processer, bygga relationer och omsätta idéer till konkreta resultat? Då kan det här vara rätt roll för dig!

Om projekt Re:do 

Projekt Re:Do ska stärka Västernorrlands kulturella och kreativa branscher – med hållbar affärsutveckling, tvärsektoriell innovation och berättelser som stärker regionens attraktionskraft. Vi bygger en Västernorrlandsmodell för affärsstöd, mötesplatser och samverkan där kreatörer och företag kan växa på sina egna villkor. Målet: ett levande ekosystem, fler konkurrenskraftiga företag och en starkare, mer levande region inom planetens gränser. 

Re:Do är ett treårigt projekt med start januari 2026 som drivs av BizMaker tillsammans med Innovationsbolaget och Västernorrlands museum. Vi söker nu en projektledare som vill vara med och skapa ett attraktivt Västernorrland där kreativa och kulturella företag blomstrar.  

Arbetsuppgifter 

Som projektledare i Re:Do ansvarar du för att: 

  • Planera, koordinera och följa upp aktiviteter 
  • Säkerställa att tidplaner, budget och avtal hålls 
  • Rapportera status och resultat löpande 
  • Fånga upp hinder och hitta praktiska lösningar 
  • Samordna, bjuda in och genomföra aktiviteter tillsammans med andra 
  • Samla in lärdomar och bidra till vårt kontinuerliga lärande 

Som projektledare är du den som omsätter projektets mål och aktiviteter till konkreta resultat och ser till att arbetet flyter på framåt. Rollen är operativ och praktisk – med fokus på att skapa struktur och driva på genomförande. 

Kvalifikationskrav 

Vi söker dig som: 

  • Gillar att skapa ordning, koordinera, rapportera, driva projekt i mål och se andra växa 
  • Är ansvarstagande och lösningsorienterad 
  • Är nyfiken, strukturerad och har ett starkt driv för utveckling och entreprenörskap 
  • Har lätt för att bygga relationer 
  • Tänker nytt och ser möjligheter där andra ser hinder 

Krav: 

  • Erfarenhet av projektledning, administration och samordning 
  • Erfarenhet av att ansvara för budget, tidplaner och rapportering 
  • Flytande svenska och goda kunskaper i engelska 
  • God vana av att jobba digitalt och med verktyg som Office 365 

Meriterande erfarenheter: 

  • Affärsutveckling, innovation och entreprenörskap 
  • Insikt i små och medelstora företags vardag 
  • Erfarenhet av att jobba i projektorganisationer 
Övrig information 

Rollen är en projektanställning mellan januari 2026 – maj 2028, med god möjlighet till förlängning. Tjänsten tillsätts under förutsättning att projektet får finansiering, där beslut väntas i mitten av december.  

Individuell lönesättning tillämpas och alla medarbetare omfattas av kollektivavtal.  

Hyrbridroll med bas på något av BizMakers kontor i Sundsvall, Örnsköldsvik eller Härnösand.  

Om BizMaker 

Hos oss blir du en del av Team BizMaker – ett arbetslag där alla bidrar till den nyfikenhet, kreativitet, handlingskraft och kompetens som skapar vår gemenskap. Vi är en liten organisation i ständig utveckling, där du som medarbetare har stor möjlighet att påverka och växa tillsammans med oss. 

Vi tror på frihet under ansvar – för vi vet att det är ditt liv och dina intressen utanför jobbet som gör dig till den du är. Vår arbetsmiljö och vårt arbetssätt skapar utrymme för både kreativitet och balans i livet. Det ska vara kul att gå till jobbet! 

Ansök 

Skicka din ansökan med CV/Linkedin och personligt brev till rekrytering@bizmaker.se 

Intervjuer kommer att hållas löpande. Tillträde januari 2026, eller enligt överenskommelse.

Eventuella frågor gällande tjänsten ställs till anna.kollberg@bizmaker.se