Är du redo att vara med och bygga framtidens företag i Sollefteå och Kramfors?
Vill du jobba med entreprenörer, affärsutveckling och idéer som gör skillnad? Trivs du i en dynamisk verksamhet där du får driva processer, bygga nätverk och skapa möjligheter för företag att tänka nytt och att växa? Då kan det här vara rätt roll för dig!
Om tjänsten
Som affärsutvecklare kommer du att jobba nära entreprenörer och företag i alla utvecklingsfaser, från kreativa soloföretag till världsledande industribolag, i två kommuner i utveckling. Tillsammans med lokala aktörer och genom att bygga starka nätverk skapar du rätt förutsättningar för att nya idéer ska få fäste och att befintliga företag ska våga ta nästa steg.
Du blir del av ett kreativt och engagerat team med olika kompetenser som hjälps åt, inspirerar varandra och arbetar mot gemensamma mål. Vi gillar att samarbeta och vi tror på kraften i att tänka tillsammans.
Din arbetstid fördelas mellan Sollefteå och Kramfors, där du har en kontorsplats på respektive ort. Resor i tjänsten förekommer då BizMaker har ett regionalt uppdrag och verkar i hela länet. Tjänsten är en projektanställning med start i september 2025 till december 2027 med möjlighet till förlängning.
Vem är du?
Vi tror att du är en person som ser potentialen i människor och som tycker om att få andra att växa. Du är nyfiken, lyhörd och har ett starkt driv att bidra till utveckling och entreprenörskap.
Du gillar att tänka nytt, löser problem med energi och ser möjligheter där andra ser hinder. Du trivs i team men tar också gärna egna initiativ. Du är socialt skicklig, bygger relationer med lätthet och har en naturlig förmåga att skapa förtroende.
Vi tror att du har ett hjärta för företagande, ett öga för affärsmöjligheter och en nyfikenhet på ny teknik och innovation. Erfarenhet av projektledning, affärsutveckling, innovation eller entreprenörskap är ett plus – likaså om du har insikt i hur vardagen ser ut för små och medelstora företag.
För att trivas och lyckas i rollen behöver du kunna kommunicera obehindrat på både svenska och engelska, och vara bekväm med att jobba i Office 365.
Vi erbjuder dig
Hos oss blir du en del av Team BizMaker – ett arbetslag där alla bidrar till den nyfikenhet, kreativitet, handlingskraft och kompetens som skapar vår gemenskap. Vi är en liten organisation i ständig utveckling, där du som medarbetare har stor möjlighet att påverka och växa tillsammans med oss.
Vi tror på frihet under ansvar – för vi vet att det är ditt liv och dina intressen utanför jobbet som gör dig till den du är. Vår arbetsmiljö och vårt arbetssätt skapar utrymme för både kreativitet och balans i livet. Det ska vara kul att gå till jobbet!
Om BizMaker
BizMaker arbetar för att forma framtidens Västernorrland. Med fokus på entreprenörskap, innovation och attraktion jobbar vi för att forma nya idéer till hållbara lösningar, möjliggöra nya etableringar och hjälpa dagens företag att ställa om. Vår verksamhet är regional med personal i Härnösand, Sundsvall, Ånge och Örnsköldsvik.
Om Höga Kusten
Höga Kusten är ett område i stark utveckling där framtidens hållbara industrier växer fram sida vid sida med en dynamisk och växande kreativ sektor. Region Västernorrland är världsledande inom grön industriomställning och bioekonomi, och erbjuder ett klimat där innovation, kultur och entreprenörskap frodas. Omgiven av storslagen natur är det en plats för dig som vill vara med och forma morgondagens samhälle.
ANSÖK
Skicka din ansökan till rekrytering@bizmaker.se
Intervjuer kommer att hållas löpande. Tillträde tidigast 1 september, eller enligt överenskommelse. Individuell lönesättning tillämpas och alla medarbetare omfattas av kollektivavtal.
Eventuella frågor gällande tjänsten ställs till Mona Sundin, mona.sundin@bizmaker.se dock tidigast 12 augusti 2025.